Jaké parametry by měl webhosting splňovat?

Chcete si vytvořit vlastní web, máte svůj web a chcete změnit webhosting? Potom si kladete otázku: Jaké parametry by měl kvalitní webhosting splňovat? Na to však není jednoznačná odpověď. Jiné potřeby má blog oproti hernímu webu, kde je 5.000 on-line her. Podstatné tedy je, o jaké stránky se jedná…

Jaký prostor na serveru?

Řada společností, které nabízejí webhostigové služby, nabízejí prostor několika gigabajtů, nebo dokonce desítek gigabajtů. Pro většinu webů je to zcela zbytečné. Běžný web zaplní prostor několika desítek megabajtů, maximálně stovek megabajtů. Prostor v gigabajtech zaplní již zmíněný herní web, kde se nachází tisíce online her. Nebo například web s mnoha obrázky a gify.
K prostoru na serveru bych chtěl ještě dodat, že některé webhostingy mají prostor omezen počtem souborů. Více ve článku zde.

Potřebujete databázi?

Pokud web používá databázi, tak se rozhodně zajímejte o velikost databáze, maximální počet dotazů, čas, atd. Webhosting byl měl mít rozhodně správu tabulek v databázi přes webové rozhraní – phpMyAdmin pro MySQL, apod. Též by měl mít přístup přes MySQLFront, MySQL Administrator. Zeptejte se též poskytovatele webhostingu, zda je automaticky databáze zalohována.

Jaké skripty?

Záleží na vašem webu, ale webhosting by měl rozhodně podporovat PHP. Pokud potřebujete více: ASP, .NET, CGI skripty… tak se raději optejte. Zajímejte se i o verzi .NET frameworku. Někdy bývá problém s podporou modulu mod_rewrite (server Apache).

Přenos dat

Většina nabízených webhostingů nabízí neomezený přenos dat (traffic). Pokud máte náročný web (přenos dat 5GB/1 den a více), tak se ale raději zeptejte, zda je přenos dat skutečně neomezený.

Kontroverzní projekty

Pokud je váš web tzv. kontroverzní – proxy server (anonymizér), warez, hacking, porno… tak se raději neprve přečtěte Obchodní podmínky poskytovatele webhostingu. Některé webhostingy zakazují hostování různých webů. Většina webhostingů nechce hostovat tzv. download portály.

Technická podpora

Rozhodně trvejte na kvalifikované technické podpoře. Pracovník technické podpory by měl být kvalifikovaný a ochotný poradit všem zákazníkům. Technická podpora by měla mít min. komunikaci přes e-mail. Non-stop technická podpora není zas tak důležitá. Nicméně pracovník by měl být k dispozici min. 12 hodin denně.

E-mail

Pokud chcete používat k vaší doméně e-mail (s koncovkou vaší domény), tak se informuje, zda toto poskytovatel webhostingu nabízí. Tuto službu ale dnes většina webhostingů nabízí standartně. Rozhodně se ale informujte na velikost schránky a počet možných schránek. A též na: POP3 / IMAP, SMTP server, aliasy, antivirový program, antispamový filtr, zda lze přistupovat přes webové rozhraní, apod.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *